FREE MOTORBIKERS TEAM GR

MOTORBIKERS AND SCOOTERMEN FORUM, TRAVELS, ADVENTURE, KNOWLEDGE EXCHANGE


    ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

    Μοιραστείτε

    apache
    Admin

    Posts : 28
    Join date : 29/10/2017

    ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

    Δημοσίευση από apache Την / Το Δευ Οκτ 30, 2017 3:07 pm

    Για να ξέρουμε τι παίζει στα λάδια (παλιά μου εργασία αλλά αξίζει τον κόπο για όποιον τον ενδιαφέρει), ετσι ωστε να λυθουν πολλες αποριες,να γινουμε γνωστες του αντικειμενου (οσοι ενδιαφερονται βεβαια) να ξερουμε τι λαδια βαζουμε στην μηχανη μας και γιατι, ετσι ωστε να χαρουμε την μηχανη μας πολλα-πολλα χρονια απροβληματιστα μιας και τα λαδια ειναι το σπουδαιοτερο για την μηχανη
    μας, ζητω την υπομονη σας μιας και το θεμα ειναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ.
    Με τον όρο τριβή καλύπτομε ένα σημαντικό αριθμό φυσικών φαινομένων, όπως είναι η εσωτερική τριβή μέσα σε αέρια, υγρά ή στερεά σώματα και η εξωτερική τριβή που αναπτύσσεται μεταξύ των
    επιφανειών δύο στερεών σωμάτων, τα οποία βρίσκονται σε επαφή. Η εξωτερική τριβή, που αναφέρεται πάντα σαν τριβή, είναι χρήσιμη στη μετάδοση της κίνησης με συμπλέκτες, τροχούς
    τριβής κ.λπ., αλλά επιζήμια στα έδρανα, στους οδοντωτούς τροχούς, στις γλύστρες και σε άλλα
    εξαρτήματα των μηχανών.
    Οι επιφάνειες των στερεών ακόμη και όταν είναι πολύ καλά λειασμένες, παρουσιάζουν πολλές ανωμαλίες με τη μορφή κορυφών και κοιλάδων που είναι ορατές με το μικροσκόπιο . Όταν λοιπόν
    δύο σώματα βρίσκονται σε επαφή, πραγματική επαφή μεταξύ τους υπάρχει μόνο σε ένα μικρό αριθμό κορυφών. Λόγω της μεγάλης τοπικής πίεσης που αναπτύσσεται έχομε πλαστικές
    παραμορφώσεις στα σημεία επαφής και ελαστικές παραμορφώσεις στα γειτονικά τους υποστρώματα . Οι σύνδεσμοι που δημιουργούνται στα σημεία επαφής είναι πραγματικές
    συγκολλήσεις, αφού κατά την πλαστική παραμόρφωση παράγεται θερμοτητα. Όταν το ένα σώμα ολισθαίνει επάνω στο άλλο, αναπτύσσεται μία δύναμη αντίστασης που
    ονομάζεται τριβή ολίσθησης. Αν τα δύο σώματα βρίσκονται σε ηρεμία η δύναμη αντίστασης ονομάζεται στατική τριβή.
    Κατά τη τριβή δύο σωμάτων παράγεται θερμότητα, η οποία αυξάνει τη θερμοκρασία των
    συνδέσμων στα σημεία επαφής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αφαίρεση υλικού από τις
    τριβόμενες επιφάνειες, έχομε δηλαδή το κόψιμο των ανωμαλιών και τη μεταφορά του υλικού από
    τις κορυφές στις κοιλάδες, και το φαινόμενο αυτό ονομάζεται φθορά.
    Για να κινηθεί ένα σώμα βάρους Ν επάνω σε μία επιφάνεια, πρέπει να εφαρμόσομε μία δύναμη F
    για να υπερνικηθεί η τριβή μεταξύ του σώματος και της επιφάνειας ολίσθησης. Η δύναμη αυτή F
    = μ x Ν ονομάζεται δύναμη τριβής και ο συντελεστής μ είναι ο συντελεστής τριβής. Στις
    περισσότερες περιπτώσεις μηχανισμών που ολισθαίνουν, τόσο η τριβή όσο και η φθορά είναι
    ανεπιθύμητες. Η τριβή ευθύνεται για την ανάπτυξη θερμότητας και την απώλεια ισχύος, ενώ η
    φθορά προκαλεί απώλεια ή καταστροφή του υλικού στις τριβόμενες επιφάνειες και ελαττώνει τη
    διάρκεια ζωής των μηχανημάτων.
    Κάθε προσπάθεια που γίνεται με σκοπό τη μείωση της τριβής και την ελάττωση της φθοράς
    ονομάζεται λίπανση. Η λίπανση πραγματοποιείται με τη παρεμβολή ενός κατάλληλου υλικού
    μεταξύ των τριβόμενων επιφανειών, το οποίο μειώνει το συντελεστή τριβής, αφαιρεί τη θερμότητα
    που αναπτύσσεται λόγω τριβής και προστατεύει τις μεταλλικές επιφάνειες από τις διαβρώσεις.
    Είναι ευνόητο ότι η μείωση του συντελεστή τριβής έχει ως αποτέλεσμα την ελάττωση των
    αντιστάσεων, την αύξηση του μηχανικού βαθμού απόδοσης και τη μείωση των φθορών. Το υλικό
    που χρησιμοποιείται για το διαχωρισμό των τριβόμενων επιφανειών ονομάζεται λιπαντικό και
    ανάλογα με την εφαρμογή για την οποία προορίζεται, πρέπει να έχει μερικές από τις παρακάτω
    ιδιότητες:
    - Να αφαιρεί τα κατάλοιπα της καύσης.
    - Να προστατεύει από τις χαμηλές και τις υψηλές θερμοκρασίες.
    - Να αντιστέκεται στην οξείδωση.
    - Να απορροφά τους κραδασμούς.
    - Να λειτουργεί σαν μέσο μετάδοσης ενέργειας.
    - Να στεγανοποιεί τα εφαπτόμενα κινούμενα μέρη της μηχανής.
    - Να προσφέρει ηλεκτρική μόνωση.
    Ανάλογα με το είδος και το πάχος του στρώματος του λιπαντικού, διακρίνομε τα παρακάτω είδη
    λίπανσης:
    ΡΕΥΣΤΗ ΛΙΠΑΝΣΗ
    Είναι το πιο επιθυμητό είδος λίπανσης επειδή ο συντελεστής τριβής είναι μικρός και δεν υπάρχει
    μεγάλη φθορά. Το πάχος της λιπαντικής μεμβράνης είναι τέτοιο ώστε να εξασφαλίζει το τέλειο
    διαχωρισμό μεταξύ των τριβόμενων επιφανειών.
    Ανάλογα με το τρόπο που σχηματίζεται η λιπαντική μεμβράνη, διακρίνομε δύο είδη ρευστής
    λίπανσης:
    Υδροδυναμική λίπανση
    Η λιπαντική μεμβράνη σχηματίζεται από τη κίνηση της μιας από τις δύο λιπαινόμενες επιφάνειες,
    κατά τη διάρκεια της οποίας παραμένουν διαχωρισμένες.
    Θεωρούμε δύο παράλληλες επιφάνειες η μία από τις οποίες είναι ακίνητη (. Παρατηρούμε ότι η
    ποσότητα του λιπαντικού που εισέρχεται μεταξύ των επιφανειών είναι ίση με αυτή που εξέρχεται.
    Έτσι η πίεση του λιπαντικού είναι ίση σε όλα τα σημεία της ροής του κι επειδή είναι συνήθως
    μικρή, το σύστημα αυτό δεν μπορεί να δεχθεί μεγάλα φορτία.
    Στη περίπτωση που οι δύο επιφάνειες δεν είναι παράλληλες και η μία από αυτές είναι ακίνητη ,
    παρατηρούμε ότι η ροή του λιπαντικού εμποδίζεται στην έξοδο, επειδή στο σημείο εκείνο η
    διατομή είναι μικρότερη. Με τη κίνηση της επάνω επιφάνειας όλο και περισσότερο λιπαντικό
    υποχρεώνεται να περάσει από τη διατομή της εισόδου, με αποτέλεσμα να αυξάνεται συνέχεια η
    πίεση του λιπαντικού στην έξοδο. Έτσι η λιπαντική σφήνα που δημιουργείται μπορεί να δεχθεί
    μεγάλα φορτία διαχωρίζοντας τις επιφάνειες.
    Η υδροδυναμική λίπανση παρατηρείται στα εγκάρσια έδρανα ολίσθησης και στα υδροδυναμικά
    αξονικά έδρανα ολίσθησης . Στα αξονικά έδρανα η επιφάνεια του τριβέα είναι κατάλληλα
    διαμορφωμένη, έτσι ώστε σε συνδυασμό με τη μετωπική επιφάνεια του στροφέα, να
    σχηματίζονται διάκενα που επιτρέπουν τη δημιουργία σφήνας λιπαντικού.
    Υδροστατική λίπανση
    Στην περίπτωση αυτή η λιπαντική μεμβράνη δημιουργείται από μία αντλία υψηλής πίεσης , με
    αποτέλεσμα να μην χρειάζεται η σχετική κίνηση των λιπαινόμενων επιφανειών για τη διατήρηση
    της μεμβράνης. Αυτός ο τρόπος λίπανσης εξασφαλίζει σημαντική αντιτριβική προστασία στην
    εκκίνηση με μεγάλα φορτία και χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, ενώ συγχρόνως προσφέρει
    καλύτερο κεντράρισμα του στροφέα μέσα στο έδρανο (εγκάρσια έδρανα ολίσθησης).

    apache
    Admin

    Posts : 28
    Join date : 29/10/2017

    Απ: ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

    Δημοσίευση από apache Την / Το Δευ Οκτ 30, 2017 3:08 pm

    Η υδροστατική λίπανση παρατηρείται στα υδροστατικά αξονικά έδρανα ολίσθησης και ορισμένες
    φορές στην εκκίνηση των εγκάρσιων εδράνων ολίσθησης που δέχονται μεγάλα φορτία (π.χ.
    ατμοστρόβιλοι).
    Σημείωση: Περισσότερες πληροφορίες για τα υδροδυναμικά και υδροστατικά έδρανα ολίσθησης
    δινονται ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΗΧΑΝΩΝ του Στ. Περδίου.
    ΟΡΙΑΚΗ ΛΙΠΑΝΣΗ
    Παρά το γεγονός ότι η ρευστή λίπανση είναι πάντοτε επιθυμητή στη λειτουργία των μηχανών, στη
    πραγματικότητα οι περισσότερες λειτουργούν για ένα διάστημα της ζωής τους στη περιοχή της
    οριακής λίπανσης. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται κυρίως στις χαμηλές ταχύτητες περιστροφής,
    δηλαδή στο ξεκίνημα ή στο σταμάτημα της μηχανής. Τότε η λιπαντική μεμβράνη γίνεται λεπτή
    έχοντας πάχος μόνο μερικά μόρια και δεν επιτρέπει το μόνιμο διαχωρισμό μεταξύ των
    τριβομένων επιφανειών . Επειδή ο συνδυασμός υψηλής πίεσης και χαμηλής ταχύτητας προκαλεί
    μεγάλες τοπικές θερμοκρασίες στις τριβόμενες επιφάνειες και καταστροφή της λιπαντικής
    μεμβράνης, η υφή του λιπαντικού έχει τεράστια σημασία στη περίπτωση της οριακής λίπανσης.
    Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούνται ειδικά πρόσθετα τα οποία σχηματίζουν στρώματα μεγάλης
    ανθεκτικότητας επάνω στην επιφάνεια των μετάλλων, ικανά να αντισταθούν στις υψηλές
    θερμοκρασίες και στα μεγάλα μηχανικά φορτία. Τα πρόσθετα που ονομάζονται συνήθως
    πρόσθετα υψηλών πιέσεων, είναι οργανικές ενώσεις με ενεργά συστατικά (θείο, χλώριο ή
    φώσφορο), οι οποίες αντιδρώντας με τις μεταλλικές επιφάνειες σχηματίζουν ανόργανα στρώματα
    (σουλφίδια, χλωρίδια ή φωσφίδια).
    Η οριακή λίπανση παρατηρείται στα εγκάρσια έδρανα ολίσθησης (ξεκίνημα - σταμάτημα), στις
    γλύστρες, στους οδηγούς και στα έδρανα των εργαλειομηχανών.
    ΛΙΠΑΝΣΗ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ
    Αποτελεί μία ενδιάμεση περίπτωση ανάμεσα στα δύο προηγούμενα είδη λίπανσης (ρευστή -
    οριακή) και συχνά ονομάζεται ελαστοϋδροδυναμική λίπανση. Αυτό το είδος λίπανσης
    παρατηρείται στους οδοντωτούς τροχούς, στα έδρανα κύλισης και στα έκκεντρα.
    Ας εξετάσουμε το σχηματισμό της λιπαντικής μεμβράνης στους οδοντωτούς τροχούς . Βασική
    προϋπόθεση για το σχηματισμό της είναι η ύπαρξη υψηλής πίεσης μεταξύ των συνεργαζόμενων
    δοντιών, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία ζώνη επαφής. Η σφήνα του λιπαντικού που σχηματίζεται
    μεταξύ των δοντιών τροφοδοτεί τη ζώνη επαφής με λιπαντικό, του οποίου το ιξώδες αυξάνει
    λόγω της υψηλής πίεσης που επικρατεί.
    Αύξηση όμως του ιξώδους σημαίνει αύξηση της πίεσης του λιπαντικού, η οποία γίνεται τόση όση
    χρειάζεται για την αποκόλληση των συνεργαζομένων επιφανειών. 8ημιουργείται λοιπόν μία
    λιπαντική μεμβράνη που ονομάζεται ελαστοϋδροδυναμική.
    ΣΤΕΡΕΗ ΛΙΠΑΝΣΗ
    Ανάμεσα στις τριβόμενες επιφάνειες τοποθετούνται στερεά λιπαντικά που περιέχουν μεταλλικά
    πρόσθετα. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούνται συνήθως το διθειούχο μολυβδένιο (MoS2) και ο
    γραφίτης.
    8ιαβαστε αυτα και θα εχουμε ποοοολλη συνεχεια, θα κατεβασω και σχεδιαγραμματα για να
    γινουν περισσοτερο κατανοητα!
    ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΛΙΠΑΝΤΙΚΩΝ
    3.1. Ορυκτέλαια (Λάδια)
    Οι ιδιότητες των ορυκτελαίων κρίνονται με διάφορες εργαστηριακές δοκιμές που αναφέρονται στις
    εκδόσεις της American Society for Testing and Materials (ASTM) και του Institute of Petroleum
    (IP). Είναι πρότυπες μέθοδοι ελέγχου των ορυκτελαίων, αποδεκτές διεθνώς και συχνά
    τροποποιούμενες. Οι σπουδαιότερες ιδιότητες των λαδιών είναι οι ακόλουθες:
    ΙΞΩΔΕΣ
    Το ιξώδες είναι ένα φυσικό μέγεθος που χαρακτηρίζει την εσωτερική τριβή ενός ρευστού, μας
    δείχνει δηλαδή την αντίσταση που παρουσιάζει το ρευστό κατά τη ροή του. Όσο μεγαλύτερο είναι
    το ιξώδες, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση του ρευστού (π.χ. μέλι), ενώ για μικρό ιξώδες έχομε
    μικρή αντίσταση (π.χ. βενζίνη).
    Θεωρούμε δύο παράλληλες επιφάνειες που διαχωρίζονται από ένα στρώμα λαδιού πάχους h
    (Σχημα). Η επάνω επιφάνεια κινείται με ταχύτητα υ ενώ η κάτω παραμένει ακίνητη. Το λάδι που
    εφάπτεται στη κινούμενη επιφάνεια έχει ταχύτητα υ, κινείται δηλαδή μαζί της, ενώ εκείνο που
    εφάπτεται στην ακίνητη επιφάνεια έχει μηδενική ταχύτητα (υ = 0).
    Αν διαιρέσομε το στρώμα του λαδιού σε στιβάδες, τότε λόγω της τριβής που υπάρχει ανάμεσά
    τους, η ταχύτητα της κάθε στιβάδας θα είναι ανάλογη της απόστασης που έχει από την ακίνητη
    επιφάνεια. Για να υπερνικηθούν οι εσωτερικές τριβές και να κινηθεί η επάνω επιφάνεια, πρέπει να
    ασκηθεί σε αυτήν μία δύναμη F που υπολογίζεται από την σχέση του Νεύτωνος.
    F=Eμβαδον επιφανειας S x Tαχυτητα επιφανειας u/παχος στρωματος λαδιου h
    Το η είναι μία σταθερά του λαδιού που ονομάζεται δυναμικό ιξώδες. Για S = 1 cm2, υ = 1 cm/s και
    h = 1 cm, έχομε F = η Παρατηρούμε δηλαδή ότι το δυναμικό ιξώδες του λαδιού ισούται με τη
    δύναμη που απαιτείται για την εξουδετέρωση των εσωτερικών τριβών του.
    Μπορούμε λοιπόν να θεωρήσομε το ιξώδες σαν τη σπουδαιότερη ιδιότητα των ορυκτελαίων, γιατί
    καθορίζει το πάχος της λιπαντικής μεμβράνης που διαχωρίζει δύο κινούμενες μεταλλικές
    επιφάνειες.
    Το πηλίκο του δυναμικού ιξώδους η ενός λαδιού στη θερμοκρασία Τ, δια της πυκνότητάς του ρ
    στην ίδια θερμοκρασία, ονομάζεται κινηματικό ιξώδες ν του λαδιού (ν=η/Τ). Ο προσδιορισμός του
    κινηματικού ιξώδους γίνεται σύμφωνα με τη μέθοδο ASTM D445/IP71.
    Μονάδες ιξώδους
    ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΙΞΩΔΟΥΣ ΚΑΙ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ
    MEΓΕΘΟΣ 8ΙΕΘΝΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑ (SI) ΣΥΣΤΗΜΑ CGS
    8υναμικό ιξώδες η N Χ s/m2 = Pa Χ s gr Χ cm/s = P (Poise)
    Kινηματικο ιξωδες m2/s cm2/s = St(Stokes)
    Πυκνοτητα kg/cm3 gr/cm3
    ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΜΟΝΑΔΩΝ
    1 Pa Χ s = 10 P = 103 cP (Centipoise)
    1 m2/s = 104 cm2/s = 104 St = 106 mm2/s = 106 cSt (Centistokes)
    η [Pa Χ s] = 0,09 Χ v [St] = 0,0009 Χ v [cSt]
    Παρατηρήσεις
    1. Επειδή, όπως θα δούμε στη συνέχεια, το ιξώδες του λαδιού μεταβάλλεται με τη θερμοκρασία,
    πρέπει μαζί με τη τιμή του ιξώδους να δίνεται και η θερμοκρασία που αντιστοιχεί. Για παράδειγμα
    ν50 = 50 cSt σημαίνει ότι το λάδι έχει κινηματικό ιξώδες 50 cSt στους 50 oC.
    2. 8υστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει επικρατήσει η χρήση του κινηματικού ιξώδους σαν κλίμακα
    μέτρησης του ιξώδους. Η βιομηχανία πετρελαίου χρησιμοποιεί ακόμη εμπειρικά ιξωδόμετρα με
    αποτέλεσμα να έχομε τις ακόλουθες πρακτικές μονάδες μέτρησης:
    - Βαθμοί Engler [oE]: Χρησιμοποιούνται στη Γερμανία και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
    - Μονάδες Redwood I [s]: Χρησιμοποιούνται στην Αγγλία.
    - Μονάδες Redwood II [s]: Χρησιμοποιούνται στην Αγγλία και ισούνται με 0,1 Redwood I.
    - Μονάδες SSU [s]: Χρησιμοποιούνται στις Η.Π.Α.
    - Μονάδες SSF [s]: Χρησιμοποιούνται στις Η.Π.Α. και ισούνται με 0,1 SSU.
    SSU (Seconds Saybolt Universal)
    SSF (Seconds Saybolt Furol)
    Ορυκτέλαια (Λάδια)


    Έχει επεξεργασθεί από τον/την apache στις Δευ Οκτ 30, 2017 3:34 pm, 1 φορά

    apache
    Admin

    Posts : 28
    Join date : 29/10/2017

    Απ: ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

    Δημοσίευση από apache Την / Το Δευ Οκτ 30, 2017 3:09 pm

    Ορυκτέλαια (Λάδια)
    Ανάλογα με τη χρήση τους τα λάδια διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:
    Λάδια κινητήρων (μηχανέλαια)
    Λάδια κιβωτίων ταχυτήτων και διαφορικών (βαλβολίνες)
    Λάδια βιομηχανίας
    Στη τρίτη κατηγορία περιλαμβάνονται όλα τα λάδια που χρησιμοποιούνται στις ακόλουθες
    εφαρμογές:
    Υδραυλικά συστήματα
    Υφαντουργία
    Μειωτήρες
    Μετασχηματιστές
    Κοπή μετάλλων
    Γλύστρες
    Αεροσυμπιεστές
    Ψυκτικά μηχανήματα
    Μεταφορά θερμότητας
    Βιομηχανία τροφίμων και ποτών
    Αλυσίδες και συρματόσχοινα
    Κυκλοφοριακά συστήματα
    Εργαλειομηχανές
    Η κατάταξη των λαδιών γίνεται με βάση το ιξώδες και τη ποιότητά τους.
    ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΛΑΔΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΙΞΩΔΕΣ
    Η κατάταξη των μηχανελαίων και των βαλβολινών με βάση το ιξώδες έγινε από την Ένωση
    Μηχανικών Αυτοκινήτων των Η.Π.Α. SAE (Society of Automotive Engineers). Η κατάταξη των
    βιομηχανικών λαδιών με βάση το ιξώδες έγινε από το 8ιεθνή Οργανισμό Τυποποιήσεων ISO
    (International Standard Organisation
    ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΕΛΑΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΙΞΩΔΕΣ ΚΑΤΑ SAE J300d
    KATHΓΟΡΙΑ SAE
    0 W
    5 W
    10 W
    15 W
    20 W
    25 W
    20
    30
    40
    50
    Να μην γραφουμε τωρα την αντιστοιχια στο κινηματικο ιξωδες γιατι δεν θα το συναντησετε
    ευκολα!
    ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΙΞΩΔΕΣ ΚΑΤΑ SAE J300c
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ SAE
    75 W
    80 W
    85 W
    90
    140
    250
    Παρατηρήσεις
    1. Όταν δίπλα στη κατηγορία SAE υπάρχει το σύμβολο W που είναι το πρώτο γράμμα της
    Αγγλικής λέξης Winter (χειμώνας), τότε το λιπαντικό είναι κατάλληλο για κλίματα με πολύ χαμηλές
    θερμοκρασίες.
    2. Όσο αυξάνει η κατηγορία SAE ή ISO τόσο ελαττώνεται η ρευστότητα του λαδιού.
    3. Οι εταιρείες λιπαντικών προσφέρουν μηχανέλαια και βαλβολίνες πουπαρουσιάζουν το
    απαιτούμενο ιξώδες ανάλογα με τη θερμοκρασία λειτουργίας. 8ηλαδή είναι παχύρευστα στις
    υψηλές θερμοκρασίες και λεπτόρευστα στις χαμηλές. Τα λάδια αυτά ονομάζονται πολύτυπα ή
    πολλαπλής ρευστότητας (Multigrade oils) και χρησιμοποιούνται πάρα πολύ. Τα πολύτυπα λάδια
    που βρίσκονται στο εμπόριο είναι τα ακόλουθα:
    SAE 5W/20, SAE 5W/30
    SAE 10W/30, SAE 10W/40, SAE 10W/50
    SAE 15W/40, SAE 15W/50
    SAE 20W/40, SAE 20W/50
    Έτσι το λάδι SAE 20W/40 συμπεριφέρεται σαν λάδι SAE 20W (λεπτόρευστο) στις χαμηλές
    θερμοκρασίες και σαν λάδι SAE 40 (παχύρευστο) στις υψηλές θερμοκρασίες.
    ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΛΑΔΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ
    Οι κατηγορίες ISO, AGMA και SAE δεν έχουν καμμιά σχέση με τη ποιότητα του λαδιού, η οποία
    αντικατοπτρίζεται στις ποιοτικές προδιαγραφές που πληροί. Αρκετοί οργανισμοί και
    κατασκευαστές έχουν θεσπίσει ποιοτικές προδιαγραφές για τα λάδια, η κατάταξη των οποίων
    γίνεται με βάση τις δοκιμές και τους εργαστηριακούς ελέγχους που ορίζονται στις προδιαγραφές.
    Στην Ευρώπη δημιουργήθηκε το Σύστημα Ελέγχου Ποιότητας EELQMS (European Engine
    Lubricant Quality Management System), στον οποίο υπάγονται υποχρεωτικά η Ένωση
    Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA (Association des Constructers Europιens d'
    Automobiles), οι Βιομηχανίες Λιπαντικών ATIEL και οι Βιομηχανίες Χημικών Πρόσθετων ATC,
    ενώ το αρμόδιο γραφείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης CEC επιβλέπει και εγκρίνει την εκτέλεση και τα
    αποτελέσματα των δοκιμών.
    Στις Η.Π.Α. το αντίστοιχο Σύστημα Ελέγχου Ποιότητας είναι το ΕΟLCS (Engine Oil Licencing and
    Certification System), στο οποίο υπάγονται το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου ΑΡΙ (American
    Petroleum Institute), η Ένωση Χημικών Βιομηχανιών Προσθέτων Αμερικής CMA (Chemical
    Manufacturers Association) και η 8ιεθνής Επιτροπή Τεκμηρίωσης και Εγκρίσεων της Αμερικής
    ILSAC (International Lubricant Standardization and Approval Committee). Τόσο στην Ευρώπη
    όσο και στις Η.Π.Α. για τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων και την εξασφάλιση των
    καταναλωτών, κάθε λιπαντικό που κυκλοφορεί στην αγορά πρέπει να είναι εγκεκριμένο, ως προς
    τα συστατικά του και το επίπεδο ποιότητάς του, από τα αρμόδια συστήματα ελέγχου ποιότητας.
    Μάλιστα κάθε συσκευασία προϊόντος που πληροί τις ισχύουσες προδιαγραφές, φέρει
    υποχρεωτικά ειδικά σήματα ποιότητας.
    Η σημαντικότερη κατάταξη των μηχανελαίων και των βαλβολινών με βάση τη ποιότητα έγινε από
    την API στις Η.Π.Α. και από την ACEA στην Ευρώπη. Η σημαντικότερη κατάταξη των
    βιομηχανικών λαδιών με βάση τη ποιότητα έγινε από τους Γερμανικούς Κανονισμούς DIN
    (Deutsche Industrie Norm).
    ΠΙΝΑΚΑΣ 16. ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΕΛΑΙΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑ ΑΡΙ
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
    ΑΡΙ
    ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΛΑΔΙΩΝ
    ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
    SA
    Λάδι χωρίς πρόσθετα.
    Έχει καταργηθεί
    SB
    Λάδι με αντιοξειδωτικά πρόσθετα.
    Έχει καταργηθεί.
    SC
    Πιο ενισχυμένη της κλάσης SB.
    Έχει καταργηθεί.
    SD
    Πιο ενισχυμένη της κλάσης SC.
    Έχει καταργηθεί.
    SE
    Ενισχυμένα λιπαντικά για κινητήρες κατασκευής 1964-1971
    SF
    Λάδι ενισχυμένο για δυσμενείς συνθήκες λειτουργίας. Έχει πρόσθετα ελέγχου καταλοίπων σε
    υψηλές θερμοκρασίες, φθορά και διάβρωση με ενισχυμένη αντιοξειδωτική ικανότητα και
    αντιτριβική προστασία (Εισ. 1980).
    SG
    Ενισχυμένη κατηγορία με δοκιμές σε πιο αυστηρές απαιτήσεις καθαρότητας κινητήρων
    αντιοξειδωτικής αντίστασης και αντιτριβικής προστασίας (Εισ. 1988).
    SH
    Πιο ενισχυμένη κατηγορία έναντι της SG, ιδιαίτερα στην εσωτερική καθαρότητα κινητήρα, έλεγχο
    λάσπης και οικονομία καυσίμου.
    SJ
    Πιο ενισχυμένη κατηγορία από την SH. Ανταποκρίνεται και με τις απαιτήσεις ILSAC-GF2 των
    κατασκευαστών της Αμερικής.
    CA
    Λάδι με λίγα πρόσθετα (Εισ. 1940).
    Έχει καταργηθεί.
    CB
    Λάδι με πρόσθετα (Εισ. 1950).
    Έχει καταργηθεί.
    ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
    ΑΡΙ
    ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΛΑ8Ι4Ν
    ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡ4Ν
    CC
    Λάδι με πρόσθετα για κινητήρες ατμοσφαιρικής αναπνοής, με απορρυπαντικά, αντιδιαβρωτικά
    και αντιτριβικά πρόσθετα (Εισ. 1961).
    Έχει καταργηθει.
    CD
    Λάδι ενισχυμένο με απορρυπαντικά, διασκορπιστικά, αντιδιαβρωτικά και αντιτριβικά πρόσθετα.
    Κατάλληλο για κινητήρες ατμ. αναπνοής και με υπερσυμπίεση για μέτριες ως δυσμενείς συνθήκες
    λειτουργίας (Εισ. 1955).
    CD-II
    Συμπληρώνει τη προηγούμενη κατηγορία και αφορά τους δίχρονους πετρελαιοκινητήρες.
    CE
    Λάδι υπερενισχυμένο, με απορρυπαντικά, διασκορπιστικά και αντιτριβικά πρόσθετα κατάλληλο
    για όλους τους τύπους των πετρελαιοκινητήρων, ατμοσφ. ή με υπερσυμπίεση. Κατάλληλα για
    όλους τους κινητήρες από το 1983 έως σήμερα (Εισ. 1983).
    CF-2
    Λάδι υπερενισχυμένο, κατάλληλο για λίπανση δίχρονων πετρελαιοκινητήρων. Υψηλός βαθμός
    ελέγχου επικαθήσεων και διατήρησης εσωτερικής καθαρότητας.
    CF
    Λάδι υπερενισχυμένο, κατάλληλο για όλους τους τύπους των πετρελαιοκινητήρων. Ανώτερο της
    API CE στον έλεγχο της κατανάλωσης και των επικαθήσεων στα έμβολα.
    CG-4
    Λάδι υπερενισχυμένο, κατάλληλο για όλους τους τύπους των πετρελαιοκινητήρων νεότερης
    τεχνολογίας, με καύσιμο χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (<0,05%). Ανώτερο της ΑΡΙ CF-4 στον
    έλεγχο της κατανάλωσης και των επικαθήσεων στα έμβολα και πιο ενισχυμένο στο χειρισμό
    αιθάλης και μείωση εκπομπών αέριων ρύπων.
    ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΒΑΛΒΟΛΙΝ4Ν ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑ ΑΡΙ
    KAΤΗΓΟΡΙΑ ΑΡΙ
    ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
    ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
    GL-1
    Ειδικά κιβώτια ταχυτήτων
    GL-4
    Ελαφρές έως σκληρές
    Υποειδείς οδοντωτοί τροχοί με μικρή μετατόπιση,, μηχανικά κιβώτια ταχυτήτων.
    GL-5
    Σκληρές συνθήκες
    Υποειδείς τροχοί κ.λπ.
    GL-6
    Πολύ σκληρές συνθήκες
    Υποειδείς τροχοί με μεγάλη μετατόπισηκαι υπερβολικές επιφανειακές φορτίσεις.
    ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΜΗΧΑΝΕΛΑΙ4Ν ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑ ACEA
    ΒΕΝΖΙΝΟ-ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
    Α1-98
    • Υψηλή ποιότητα
    Οικονομία καυσίμων
    Α2-96/2
    • Μέση στάθμη ποιότητας
    Α3-98
    • Υψηλή ποιότητα
    • Κινητήρες νέας τεχνολογίας
    • Πολλά χιλιόμετρα
    ΜΙΚΡΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ-ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΜΙΚΡΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ
    Β1-98
    • Υψηλή ποιότητα
    • Οικονομία καυσίμων
    Β2-98
    • Μέση στάθμη ποιότητας
    Β3-98
    • Υψηλή ποιότητα-Κινητήρες νέας τεχνολογίας
    • Πολλά χιλιόμετρα
    Β4-98
    • Υψηλή ποιότητα
    • Κινητήρες νέας τεχνολογίας
    • Πολλά χιλιόμετρα
    • Επιπλέον δοκιμή της VW για κινητήρες άμεσου ψεκασμού
    ΜΕΓΑΛΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ-ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
    Ε1-96/2
    • Κινητήρες παλαιάς τεχνολογίας
    • Φυσικής αναπνοής
    • Λίγα χιλιόμετρα
    Ε2-96/2
    • Υψηλή ποιότητα
    • Αραιά διαστήματα αλλαγών
    Ε3-96/2
    • Υψηλή ποιότητα
    • Υψηλή απόδοση
    • Πολύ αραιά διαστήματα αλλαγών
    • Μεγάλη απορρυπαντικότητα
    • Κινητήρες EURO 2
    • S.H.P.D.
    Ε4-98
    • Υψηλή ποιότητα
    • Υψηλή απόδοση
    • Πολύ αραιά διαστήματα αλλαγών
    • Μεγάλη απορρυπαντικότητα
    • Κινητήρες EURO 2
    • S.H.P.D.
    Παρατηρήσεις
    1. Οι προδιαγραφές της ΑΡΙ και της ΑCEA όσον αφορά στους πετρελαιοκινητήρες έχουν μεγάλες
    διαφορές. Οι διαφορές αυτές οφείλονται στις διαφορετικές απαιτήσεις λίπανσης που έχουν οι
    Αμερικανικοί και οι Ευρωπαϊκοί πετρελαιοκινητήρες, επειδή ο σχεδιασμός της κεφαλής του
    εμβόλου είναι διαφορετικός. Γι' αυτό οι ιδιοκτήτες Ευρωπαϊκών πετρελαιοκινητήρων θα πρέπει να
    χρησιμοποιούν μηχανέλαια Ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
    2. Άλλες προδιαγραφές για τα μηχανέλαια είναι αυτές του Αμερικανικού Στρατού (MIL-L-2104A,
    MIL-L-2104B, MIL-L-2104C κ.λπ.) και των μεγάλων κατασκευαστών κινητήρων (MAN,
    MERCEDES, VW/AUDI, VOLVO, SCANIA κ.λπ). Οι περισσότερες από τις προδιαγραφές των
    κατασκευαστών καλύπτονται απ' αυτές της ΑΡΙ ή της ACEA.
    3. Οι αριθμοί των Γερμανικών Κανονισμών DIN στους οποίους υπάρχουν περισσότερες
    πληροφορίες για τα διάφορα λιπαντικά, καθώς και ορισμένα λατινικά κεφαλαία γράμματα που
    δίνουν τις ακόλουθες πληροφορίες:
    L: λάδια με αντιδιαβρωτικά πρόσθετα ή πρόσθετα αντοχής σε παλαίωση ή και τα δύο μαζί.
    Ρ: λάδια με πρόσθετα υψηλής πίεσης ή πρόσθετα για τη μείωση των τριβών ή και τα δύο μαζί.
    Τ: λάδια με πρόσθετα για τη βελτίωση της συμπεριφοράς τους στις χαμηλές θερμοκρασίες

    apache
    Admin

    Posts : 28
    Join date : 29/10/2017

    Απ: ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

    Δημοσίευση από apache Την / Το Δευ Οκτ 30, 2017 3:10 pm

    "Ορυκτέλαια
    Τα ορυκτέλαια (mineral oils) οφείλουν το όνομα τους στο αργό πετρέλαιο, από το οποίο
    προέρχονται. Παρασκευάζονται με απόσταξη υπό κενό του υπολείμματος της
    ατμοσφαιρικής απόσταξης του αργού πετρελαίου. Τα πλευρικά προϊόντα της απόσταξης
    υπό κενό, υφίστανται κατάλληλες επεξεργασίες για τη βελτίωση των ιδιοτήτων τους και
    αποτελούν τα βασικά έλαια από τα οποία παρασκευάζονται με κατάλληλη ανάμιξη τα
    ορυκτέλαια.
    Ο καλύτερη κατηγορία αργού πετρελαίου για την παραγωγή λιπαντικών είναι τα
    πετρέλαια παραφινικής βάσης και ακολουθούν τα πετρέλαια ναφθενικής βάσης. Τα
    παραφινικής βάσης ορυκτέλαια έχουν εξαιρετική αντίσταση στην οξείδωση, πολύ
    χαμηλές μεταβολές στο ιξώδες, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και υπάρχει ελαχιστοποίηση
    των επικαθήσεων και της λάσπης. Τα ναφθενικής βάσης λάδια έχουν υψηλότερο ειδικό
    βάρος, μικρότερο σημείο ανάφλεξης και χαμηλότερο %είκτη Ιξώδους από τα
    παραφινέλαια.
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΟΡΥΚΤΕΛΑΙΩΝ
    Διακρίνονται δύο κατηγορίες βασικών λαδιών, ανάλογα με την προσέλευση τους.
    Συγκεκριμένα έχουμε βασικά λάδια από:
    – Πρωτογενή απόσταξη αργού πετρελαίου
    – Αναγέννηση ή επαναδιύλιση χρησιμοποιημένων ορυκτελαίων από κατάλληλη
    επεξεργασία
    Τα πρωτογενή βασικά λάδια προκύπτουν από:
    – Κλάσματα της απόσταξης υπό κενό του υπολείμματος της ατμοσφαιρικής απόσταξης
    (natural stocks)
    – Εξευγενισμό υπολειμμάτων, οπότε λαμβάνονται διαυγή λάδια (bright stocks)
    – Ανάμιξη των κλασμάτων απόσταξης υπό κενό με διαυγή λάδια
    Η πρωτογενή απόσταξη του αργού πετρελαίου και η απόσταξη υπό κενό έχουν
    αναπτυχθεί στο Κεφ.2.
    Τα χρησιμοποιημένα και αλλοιωμένα λάδια ξαναχρησιμοποιούνται, αφού πρώτα
    καθαριστούν και επαναδιυλιστούν, με αναθέρμανση σε υψηλές θερμοκρασίες, για να
    ανακτήσουν τα αρχικά τους χαρακτηριστικά. Χρησιμοποιούνται με χημικά πρόσθετα
    ή/και γίνονται μίγματα με καινούργια
    λάδια (blends).
    Όπως προκύπτει από τα παραπάνω η βασική διεργασία παραγωγής πρωτογενών βασικών
    λαδιών είναι η απόσταξη υπό κενό. Από αυτή τη διεργασία λαμβάνονται τα πλευρικά
    κλάσματα τα οποία έχουν κατάλληλη περιοχή απόσταξης και το κατάλληλο ιξώδες για τη
    χρήση για την οποία προορίζονται. Οι τρεις βασικές ιδιότητες των ορυκτελαίων που
    ρυθμίζονται στη μονάδα απόσταξης υπό κενό είναι το σημείο ανάφλεξης, το ιξώδες και
    το χρώμα.
    Στη συνέχεια τα πλευρικά κλάσματα της απόσταξης υπό κενό, ανάλογα με τη φύση τους,
    υφίστανται εκλεκτική εκχύλιση με τους κατάλληλους διαλύτες με σκοπό κάθε φορά την
    απομάκρυνση των αρωματικών υδρογονανθράκων, που έχουν χαμηλό δείκτη ιξώδους,
    και τον εξευγενισμό του βασικού λαδιού. Μετά τις εκχυλίσεις παράγονται τα ουδέτερα
    εξευγενισμένα λάδια (solvent natural stocks) με ιξώδες από 13 μέχρι 500 cSt στους 40 °C.
    Για να προκύψουν τα κατάλληλα για χρήση λάδια γίνονται και άλλες κατεργασίες
    εξευγενισμού οι κυριότερες των οποίων είναι:
    – Αποπαραφίνωση. Με την κατεργασία αυτή το λάδι απαλλάσσεται από τις βαριές
    παραφίνες ώστε να μειωθεί το σημείο ροής.
    – Απασφάλτωση. Με την απασφάλτωση απομακρύνεται η άσφαλτος με αποτέλεσμα τη
    βελτίωση του χρώματος του προϊόντος καθώς και της περιεκτικότητας του σε μέταλλα
    και ασφαλτένια.
    – Υδρογόνωση. Με την διεργασία αυτή γίνονται αντιδράσεις αποθείωσης, απαζώτωσης
    και υδρογόνωσης με αποτέλεσμα την απόληψη προϊόντος με καλό χρώμα και
    σταθερότητα.
    Ακολουθούν τα τελικά στάδια της παραγωγής των λιπαντικών λαδιών που είναι η
    ανάμιξη των κατεργασμένων βασικών λαδιών μεταξύ τους για να παραχθεί ένα λάδι με
    το επιθυμητό ιξώδες και με τις επιθυμητές βασικές ιδιότητες και η ανάμιξη με τα
    πρόσθετα (τελικό στάδιο).
    Τα πρόσθετα είναι οργανικές ή οργανομεταλλικές χημικές ενώσεις, που
    χρησιμοποιούνται για να ενισχύσουν τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες
    των λαδιών, ενώ παράλληλα προσδίδουν στα τελικά προϊόντα τις ιδιότητες εκείνες και τα
    χαρακτηριστικά που απαιτούνται για την κάθε εφαρμογή τους.
    Τα βασικά λάδια (base oil) που παράγονται αποτελούν την κύρια ουσία των ορυκτελαίων
    (λαδιών) και των λιπών (γράσσων) και διαιρούνται:
    – Στα ελαφρά που είναι συνήθως για καύσιμα
    – Στα λεπτόρευστα λιπαντέλαια μικρών μηχανημάτων
    – Στα κανονικά ορυκτέλαια μηχανών
    – Στα βαριά υπολείμματα που έχουν μεγάλο ιξώδες και χρησιμοποιούνται ως λιπαντικά
    για οδοντωτούς τροχούς-βαλβολίνες
    Συνθετικά Λιπαντικά
    Οι σύγχρονοι κινητήρες λειτουργούν κάτω από πολύ έντονες συνθήκες και δημιουργούν
    αυξημένες ανάγκες λίπανσης, οι οποίες δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν με τα
    συμβατικά λιπαντικά. Η συνεχείς μείωση των ορυκτελαίων σε συνδυασμό με τις
    αυξημένες απαιτήσεις για υψηλής ποιότητας λιπαντικά (όπως μικρές μεταβολές του
    ιξώδους και καλές ιδιότητες λίπανσης σε μεγάλο εύρος θερμοκρασιών, χημική και
    θερμική σταθερότητα, αντίσταση στη γήρανση, στην οξείδωση και στην ακτινοβολία)
    οδήγησε στην ανάπτυξη των συνθετικών λιπαντικών.
    Σύμφωνα με τον ορισμό της ASTM τα συνθετικά λάδια (synthetic lubricants) είναι
    προϊόντα χημικών αντιδράσεων διαφόρων συστατικών κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες.
    Παρασκευάζονται είτε από επιλεγμένους υδρογονάνθρακες καθορισμένης μοριακής
    μορφής, είτε με συνδυασμό και σύνθεση μίας ή περισσοτέρων χημικών ενώσεων, έτσι
    ώστε η σύσταση του τελικού προϊόντος να είναι δεδομένη. Με αυτό τον τρόπο
    παρασκευής οι ιδιότητες των συνθετικών λιπαντικών είναι καθορισμένες και μάλιστα
    αρκετές φορές έχουν ιδιότητες που τα ορυκτέλαια δεν μπορούν να αποκτήσουν, ακόμη
    και αν ενισχυθούν με πρόσθετα.
    Οι κυριότερες κατηγορίες των χημικών ενώσεων από τις οποίες παρασκευάζεται τα
    συνθετικά λιπαντικά είναι:
    – Συνθετικοί Υδρογονάνθρακες (SHF ή SHC). Eίναι καθαροί υδρογονάνθρακες, που
    παρασκευάζονται από παράγωγα του φυσικού πετρελαίου. Οι βασικότεροι τύποι αυτής
    της κατηγορίας είναι οι πολυαλφαολεφίνες και τα αλκυλοβενζόλια.
    – Οργανικοί Εστέρες. Οι οργανικοί εστέρες προκύπτουν από την αντίδραση μιας
    αλκοόλης και ενός οργανικού οξέος και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως λιπαντικά
    αεροπορίας.
    – Εστέρες %ιβασικών Οξέων και Εστέρες Πολυυδρυκής Αλκοόλης.
    – Πολυγλυκόλες.
    – Φωσφατικοί Εστέρες. Χαρακτηρίζονται από μεγάλη αντοχή στην ανάφλεξη και
    χρησιμοποιούνται ως πυρίμαχα υδραυλικά υγρά, σε συστήματα βιομηχανικών και
    αεροπορικών εφαρμογών.
    Το βασικότερο πλεονέκτημα των συνθετικών λιπαντικών έναντι των ορυκτελαίων είναι
    ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών, εφόσον
    παρουσιάζουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά ροής στις χαμηλές θερμοκρασίες και μεγάλη
    σταθερότητα (ανθεκτικότητα στην οξείδωση) στις υψηλές θερμοκρασίες. Επίσης τα
    συνθετικά λιπαντικά βελτιώνουν την απόδοση του μηχανολογικού εξοπλισμού,
    συμβάλλουν δηλαδή στην εξοικονόμηση ενέργειας, και έχουν μεγαλύτερο κύκλο ζωής,
    περίπου τετραπλάσιο των ορυκτελαίων, με αποτέλεσμα να απαιτούνται λιγότερα
    σταματήματα της μηχανής για συντήρηση, λιγότερες δαπάνες για αγορά λιπαντικού και
    τελικά μικρότερο κόστος συντήρησης. Ακόμη η μηχανή διατηρείται καθαρότερη και δεν
    παρουσιάζει φθορές, με αποτέλεσμα να έχουμε λιγότερες αντικαταστάσεις φθαρμένων
    ανταλλακτικών. Αυτή ακριβώς η συμπεριφορά των συνθετικών λιπαντικών, παρά την
    πολύ υψηλότερη αξία τους, τα επέβαλε σε όλες τις ειδικές εφαρμογές π.χ. αεροπορία
    αλλά και επεκτείνει καθημερινά τη χρήση τους σε πολλούς τομείς (αυτοκίνητα,
    βιομηχανία, ναυτιλία).
    Οι ιδιότητες των συνθετικών λιπαντικών βελτιώνονται με τη χρήση πρόσθετων. Ειδικοί
    τύποι πρόσθετων αναπτύχθηκαν έτσι ώστε να επηρεάζουν την συμπεριφορά των
    συνθετικών λιπαντικών. Επίσης είναι δυνατή η ανάμιξη, κατά την παραγωγή, ενός
    συνθετικού λιπαντικού και ενός ορυκτελαίου. Το τελικό προϊόν χαρακτηρίζεται ως
    συνθετικό λιπαντικό αν η περιεκτικότητα του σε ορυκτέλαιο είναι κάτω από 14%.
    Εκτός από αυτά που προαναφέρθηκαν, άλλα πλεονεκτήματα των συνθετικών λιπαντικών
    σε σχέση με τα ορυκτέλαια είναι:
    – Χαμηλό Σημείο Ροής
    – Υψηλός %είκτης Ιξώδους
    – Χαμηλότερη Τάση Ατμών
    – Υψηλότερο Σημείο Ανάφλεξης
    Επίσης παρασκευάζονται και τα ημισυνθετικά λιπαντικά. Τα ημισυνθετικά λιπαντικά
    είναι κυρίως παραφινικής βάσης ορυκτέλαια που σε συνδυασμό με τα επιπλέον βήματα
    που ακολουθούνται στην αρχική επεξεργασία και τα χημικά πρόσθετα που
    χρησιμοποιούνται, έχουν χημική σύνθεση σχεδόν όμοια με αυτήν των συνθετικών
    λιπαντικών. Τα ημισυνθετικά λάδια χρησιμοποιούνται σε κάθε τύπο κινητήρα, μειώνουν
    την κατανάλωση καυσίμου και λαδιού και έχουν εξαιρετική συμπεριφορά σε ψυχρά
    κλίμακα.
    Μ. ΓΑΒΡΙΛΗΣ

    apache
    Admin

    Posts : 28
    Join date : 29/10/2017

    Απ: ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

    Δημοσίευση από apache Την / Το Δευ Οκτ 30, 2017 3:11 pm

    Καλό διάβασμα...

    Απ: ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΠΑΝΤΙΚΑ

    Δημοσίευση από Μανώλης Λαμπαρδάκης Την / Το Τρι Οκτ 31, 2017 2:16 am

    Πάρα πολύ καλό κείμενο με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ευχαριστούμε θερμά τον φίλο μας τον Απατσι για την δημοσίευση του

      Η τρέχουσα ημερομηνία/ώρα είναι Δευ Ιουλ 16, 2018 2:09 am